Hát, most így reggel fél tíz körül úgy tűnik, mocsok fos egy idő lesz odakint. Ennek megfelelően rengeteg filmet lehet ajánlani mára, aki azonban valami kurrensre vágyna, az megszívta. Tölthetjük a napot okoscsatornák bámulásával, nyilván a Mezzón is lesz szép hangverseny, a film+ pedig biztosan szállítja nekünk a békategóriás szemetet, hogy legyen min röhögni.
A félszemű Jackkel kezdjük az estét a Duna II-n, 20.00-tól, klasszikus western ez, jó hosszú ráadásul, melynek különlegessége elsősorban az, hogy Marlon Brando rendezte és főszerepli (kép). Freudilag fixált filmrajongók erre kapásból rávághatnák, hogy "Háhá, tudom miről szól!", de tévednek. A filmben banditák menekülnek a törvény elől, a téma pedig az egymás iránti felelősség vállalása, a bajtársiasság, illetve ezek fokozatai. Brando partnere Karl Malden, aki később a San Fransisco utcáiban az öregebb zsaru lett. A film 1961-ben készült.
Vagy nézzük 20.45-től az m2-n A Kilimandzsáró havát, ami Hemingway klasszikus regényének klasszikus filmváltozata, Ava Gardnerrel és Gregory Peckkel. A filmbéli híres író, vadász, hős és szerelmes, a Férfi, Hemingway alteregója, az amerikai beteg sebesülten fekszik valahol Afrikában, és lepereg előtte élete filmje. 1952-ben készült ez az igazi, veretes hollywoodi klasszikus.
Érdekes alternatíva 21.10-kor a Viasat3-n a Coen tesók Az ember, aki ott se volt című fekete-fehér film noirja, ami ugyan 2001-es film, de pazar, virtuóz stílusgyakorlatként úgy idézi meg Hollywood klasszikus korszakának egyik klasszikus műfaját, hogy közben üde, friss és ropogós is bír maradni.
Fejezzük be a napot egy valódi film noirral, a már többször ajánlott A stoppos című thrillerrel, melyet a hajdan színésznőként is sztárrá vált Ida Lupino rendezett, 1953-ban. (Duna, 23.50) Vagy nézzük meg Claudio Monteverdi Poppea megkoronázása című operája tévéváltozatának második részét az m1-en, 23.05-től. A darabnak több érdekessége van: az egyik, hogy kiváló fiatal magyar művészek pontos előadásában élvezhetjük, a másik pedig, hogy ez a zenetörténet egyik első operája, a vaskos barokkból, mely már magán viseli a műfaj és a stílus összes jegyét. Ne akadjunk fenn azon, hogy esetleg nem láttuk az első részt, operákat nem a gazdagon cizellált cselekményükért nézünk, hallgatunk. A műről info itt.