Ben Thomas úgy akar megszabadulni az őt nyomasztó titoktól, hogy teljesen megváltoztatja hét idegen ember életét. Jól kitervelt minden, csak arra nem számít, hogy beleszeret az egyikbe a hét kiválasztott közül. A Hét élet egy izgalmakkal teli, rendhagyó love story, amely provokatív kérdéseket tesz fel életről és halálról, szerelemről és barátságról.
Will Smith a meglepetés. Ez a pasas akármit csinál, úgyis az jut róla eszembe, hogy hangosan káromkodva izzadtan, szakadtan, összeverve vonszol egy ejtőernyőbe csavart alient a nevadai sivatag égető napja alatt. Esetleg sötét ruhába öltözött nagy pofájú rossz zsaruként... Pedig színész is elállófülű ET-feje ellenére, Muhammad Ali életéről készült filmben begyűjti első Golden Globe-jelölését, majd a Boldogság nyomában-ért a másodikat, egy Oscar-jelöléssel is súlyosbítva. Ugyan nem nyer, de mint tudjuk, a jelölés a lényeg, ugyanúgy számontartják, mint a nyertest. Egyszóval, ezt az afroamerikai beütésű ET-t színészként is el kell ismerni, bizony. Visszafogott, de mégis erőteljes alakítást nyújt e filmben is, mely azért adhatott volna terepet nagy elszállásra is, Willnek azonban helyén volt az esze. Mindig épp elég, sosem sok.
Pedig Gabriele Muccino azért elég meredeken hajt a témájának, ekkora lendülettel könnyen válik bármi nyúlós, csöpögős giccsé, ha túllendül azon a bizonyos határon. A Boldogság nyomában (első közös munkája Will Smith-el) esetében is rezgett a léc, szigorúbbaknál le is esett, nálam még éppen fennmaradt. A Hét élet is alkalmat ad könnyezésre, akiknél a film végi bőgés kizáró ok, azok lapozhatnak is, akiknél belefér, azok készítsék a pézsét. Ben (Will) sorsjobbító tevékenysége okot is ad rá, mint minden csodás tevékenység, önfeláldozás, önzetlenség. Túl ritka emberi tulajdonság ez ahhoz, hogy flegma vállrándítással átlépjünk rajta, cinikusan még ujjal is mutogathatunk, hogy na ez is hülye, hogy aztán ott sírjunk, ahol senki se lát... Persze, könnyebb minden, ha ezt az egészet felvállaljuk.
Lendület alatt persze ne sebességet, tempót, hanem inkább elszántságot értsünk, a Hét élet nem akciófilm. Lassú, néha bizony vontatott a történet, mely gyakorlatilag egy tragikus szerelmi románc, azonban olyan rafináltan vannak összefűzve a hét irányból összetartó, Ben által egymásba kapcsolódó történetszálak, hogy e lassúság, vontatottság kivárása akár értelmet is nyerhet. Ha előzőleg nem lövi le valaki a film poénját, csak lassan jövünk rá Ben cselekedeteinek értelmére, meghökkentő logikájára. Muccino képes fenntartani figyelmünket. A végkifejlet felé vezető cselekményszálak azért nincsenek egyforma alapossággal kidolgozva, a hétből csak a vak zongorista, a mexikói nő, az öccs és természetesen a szívbeteg lány történetét követjük viszonylagos részletességgel, a többiből csak egy-egy rövid jelenetből következtethetünk (pl. Ben csontvelő-donorkodása). Ha azonban minden egyformán lenne kifejtve, biztosan elvesznénk a szerteágazó történetben. A főszál a szerelmi szál, amely a hölgyközönség érdeklődését atombiztosan ragadja meg, sőt a végén megtudjuk azt is, miért "seven pound" a film eredeti címe. A fiúk pedig bírják ki végig, és ha össze tudják rakni a mozaikot, akkor nyertek ők is. Ha nem, buktak két órát...
Asanisimasa pontok: 6/10.