asanisimasa

Anima = lélek, átvitt értelemben: kísértet, szótagolva: asa-nisi-masa, magyarul: kivi-sévér-tevet, ahogy az Fellini 8 és fél című filmjében szerepel. Kérdések, javaslatok, ajánlatok, munka, állás, effélék: efespontasanisimasakukacgmailpontcom . A posztok végén lévő pontozás szimpla tetszési mutató, semmi több. Azt mutatja, hogy az adott film mennyire tetszett. A címkefelhő helyett használd a 'keresés' opciót a jobb oldali oszlopban. Kiválóan működik, ha egy szóra, egy kifejezésre, az adott rendező vagy színész családnevére keresel rá.

Friss topikok

Intim vallomások (Confidences trop intimes, 2004)

2010.10.22. 19:50 efes

Az Intim vallomások tipikusan felnőtteknek való film. Nem azért, mert például bomló agyvelejű zombik üzekednek benne ordítva, fejen állva, hanem azért, mert bizonyos életkort meg kell élnie, bizonyos élettapasztalatokat meg kell szereznie a nézőnek, hogy teljességében át tudja érezni ezt a csendes, kicsit melankolikus, de alapjában mégis derűs filmet. Más dolog úgy magányosnak lenni, hogy mögöttünk már van egy hosszú, sokéves kapcsolat, mint úgy magányosnak lenni, hogy már legalább két perce nem szól hozzánk senki, ahogy általában magányosnak szokták magukat érezni emberek.

A filmbéli adótanácsadónak is van már egy házasság a háta mögött. Munkája azonban saját irodájához köti, ahol ugyan ott ül szintén adótanácsadó apjától örökölt ódon titkárnő, akit éppúgy nem lehet társaságnak tekinteni, mint ahogy nem társaság a különböző zűrös adóügyekkel hozzáforduló kuncsaftok sem. Monsieur Faber érzelmileg magányos. Ezért villanyozza fel szürke és egyforma napjait a csinos Anna, aki egy nap véletlenül toppan be irodájába, összekeverve az ajtókat a szomszédban rendelő pszichológuséval. Anna nagy lendülettel belekezd romokban lévő házasságának kibeszélésébe, időt, teret sem engedve a megszeppent adótanácsadónak, hogy közölje a nővel: rossz ajtón jött be, nem ő a pszichológus.

Ebből az expozícióból sokfelé ágazhat el a film: lehet belőle klasszikus tévedések vígjátéka, lehet belőle erotikus szerelmi háromszög-thriller féltékeny dúvad férjjel, Woody Allenes álpszichológussal és dévaj femme fatale-lal, a rutinos, korrekt, színvonalas filmjeiről ismert Patrice Leconte inkább arra koncentrált, vajon mihez kezd egymással a két kisiklott, pontosabban inkább mellékvágányon ácsorgó élet: a magányos adószakértő és a kissé zaklatott, válni készülő nő. Nem egyszerű menet, tekintve, hogy az őt ért megrázkódtatások hatására maga Faber fordul tanácsért rövidesen a szomszéd pszichológushoz, egyben feltárva a szerepcserét. Anna intim vallomásai néha mulatságos, máskor szomorkás jelenetekben, nem várt fordulatokon keresztül mélyülnek el, és már az igazság ismeretében válnak számára is egyre fontosabbá. Azonban az élet egyáltalán nem olyan, mint a rossz filmekben, itt sem mindig úgy alakul, ahogy az ideális, illetve elvárt lenne, s éppen ettől lesz ez egy jó film. Valamint a két kiváló színésztől, akik gyakorlatilag vállukon viszik el az egészet: Sandrine Bonnaire Annaként, illetve Fabrice Luchini Faberként egyaránt perfekt. Kellemes, okos és még emészthetően érzelmes film ez. Asanisimasa: 8/10

A bejegyzés trackback címe:

https://asanisimasa.blog.hu/api/trackback/id/tr512391556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.