Kevés valódi sztár van Magyarországon,  olyan, aki saját magából fakadóan vált azzá, és nem csupán valamelyik  kereskedelmi tévé agresszív marketingstratégiájának áldozataként akadt  rá e számára is inkább terhes jelző. Lipityom Pista, a Klub TV sztárja,  ugye. Senki sem tudja, ki az, de hát sztár, azt mondják róla... Kern  András ezzel szemben valódi sztár, honi viszonylatban mindenképpen.  Rendelkezik a sztárság minden kellékével, van kisugárzása, lehet őt  szeretni és lehet gyűlölni is, amihez csak nyúl, az figyelemre méltó,  mondjuk szépnek talán nem mondható, de hát Dustin Hoffman se szép.  Színpadi és filmszínész, rendező, dráma- és forgatókönyvíró, tévéshow-k  sztárja. Nem szerepeket játszik, hanem minden szerepben a Kern van  jelen. Egyszer a Kern balfék zsaru, egyszer Kern félrelépő miniszter, a  Csudafilmben meg éppen Nikosz, a görög származású magyar  hajléktalan.  "Te mit csinálsz ma este? ... Moziba megyek... S mit nézel meg? Á, nem  tom, valami Robert de Nirósat... vagy Al Pacinósat." Vagy akár: valami  Kerneset...
hajléktalan.  "Te mit csinálsz ma este? ... Moziba megyek... S mit nézel meg? Á, nem  tom, valami Robert de Nirósat... vagy Al Pacinósat." Vagy akár: valami  Kerneset...
A Csudafilm pedig kétszemélyes film. Kern András az  abszolút főszerep mellett a forgatókönyvet is írta, közösen Ragályi  Elemérrel, aki rendezőként debütál e filmmel, amellett, hogy fényképezi  is. Ragályi, aki hosszú operatőri pályafutása alatt hasonló státuszt  vívott ki magának a nemzetközi filmvilágban, mint a szintén a napokban  rendezőként bemutatkozó Koltai Lajos, mindketten kiváló operatőrök. De  míg Koltai fajsúlyos, hatalmas témához fogott Kertész Imre  Sorstalanságának megfilmesítésével, addig az operatőrként hasonló  kvalitású Ragályi habkönnyű témához nyúlt. A Csudafilm romantikus  vígjáték. A mesés Kréta szigetén játszódik nagyrészt, egy  luxusszállodában, amit Nikosz, a pesti görög származású hajléktalan  örökölt. Mese habbal, hajléktalan luxusszállodát örököl, de persze, aki  az utcán, szegényen és szabadon élte le eddigi élete nagy részét, az nem  igazán tud mit kezdeni egy hivalkodó és pöffeszkedő, működtetésében  pedig szakértelmet kívánó elegáns szállodával. És annak seregnyi  alkalmazottjával, hepciáskodó vendégeivel, valamint vasszigorú, ám mi  tagadás, szexi igazgatónőjével.
A filmben a dolgok úgy  kanyarognak, ahogy egy romantikus vígjátékban kell, aki az ilyet  szereti, az nem fog csalatkozni, habkönnyű szórakozás, szentimentális  tündérmese. Kiváló magyar színészek mellékszerepekben. Kovács Lajos,  mint depressziós építőmesterből lett hajléktalan, Cserna Antal, aki  egyszer elnézett egy Munkácsy-képet, ezért került utcára. Derzsi és  Reviczky már megjelenésükkel kacajt fakasztanak a nézőtéren. Rudolf  Péter, aki a magyart csak törve beszélő görög ügyvédet alakít  fergetegesen. A filmvásznon most vígjátékban feltűnő kiváló tragika,  Nagy Mari. Külön öröm, hogy sok év után újra láthatjuk Gordon Zsuzsát és  Soós Editet kicsi, de annál fontosabb szerepekben. Ja, és a Kern, de  nem utolsósorban. A közönség, aki csak szórakozni akar, szeretni fogja  őket. A fennmaradó elenyésző számú, de azért egyáltalán nem  elhanyagolható számú kisebbség meg úgyis tudja mi, merre, hány méter. Asanisimasa: 5/10
Csudafilm (2005)
2005.02.01. 08:40 efes
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.




 
	
 
                                                                 
                                                                 
                                                                 
                                                                