Ízlésem szerint valahogy így kéne kinéznie egy valamirevaló kosztümös-történelmi filmnek manapság, ahogyan az ebben a remekbeszabott spanyol (meg stb.) filmben látható. Paco Femenia valami egészen káprázatos operatőri teljesítménnyel festett hibátlan tablót az 1600-as évek Spanyolországáról, Flandriájáról és Németalföldjéről. A film minden egyes kockáján tükröződik, milyen alapos előtanulmányokat végzett/végezhetett a kor (+/-50 év) festészetében, minden egyes kocka tökéletes kompozíció. Ahogy a világítást használja, mintha Velazquez vagy Rembrandt korabeli festményeit nézegetnénk. Annyira erősek és esztétikusak a képek, hogy a viszonylag hosszadalmas (147 perc) filmben észre sem vesszük a kissé keszekusza, és nem is túl érdekes történetet: a cinikus és megveszekedett Alatriste kapitány életét. Az operatőr mellett természetesen ki kell emelni a képek minőségéhez méltó kellékek tárát, a pazar kosztümöket és díszleteket.
Viggo Mortensen (Aragorn után) a címszerepben ismét egy "kószát" alakít, jól áll neki ez. Egykedvűen sétál végig a kissé melankolikus életén, sétáját néhány összetört női szív és rengeteg levágott ellenfél szegélyezi. Nem kifejezetten pozitív figura, hiszen egy zsoldoskatona volt, aki pénzért ölt, így felmentése a zsó szoros értelmében vett Erkölcs szerint nem lehetséges, mégis példáján és az azt bemutató filmen keresztül legalább annyit tudhatunk meg koráról, annak társadalmáról, kül- és belpolitikai viszonyairól, mint egy egyetemi előadásból. Szememben ez egy majdnem tökéletes történelmi film. (9/10)