Kánikulai délután (Dog Day Afternoon),1975 - Sidney Lumet filmje a fiatal Al Pacinóval a végének fájó közhelyét leszámítva, egy fasza túszejtős-bankrablós kamaradráma, bunkó- geci zsarukkal és némi robinhoodizmussal. 7/10
Lora, 2006 - Herendi ún. "művészfilmje". Túlbeszélt mozifilmesített szappanopera. 3/10
Mackenna aranya (Mackenna's Gold), 1969 - Alapwestern, bár nem tipikus. Egészen elképesztő, pszichedelikus képekkel, montázsokkal. 7/10
A bosszú ura (Boksuneun naui geot / Sympathy for Mr. Vengeance), 2002 - Chan-wook Park Bosszú trilógiájának első része. Nyers, brutális, egyenes. 8/10
Oldboy, 2003 - A Bosszú-trlógia kettő. Színtiszta paranoia. Süvöltős. 8/10
A bosszú asszonya(Sympathy for Lady Vengeance/Chin-jeol-han Geum-ja-ssi), 2005 - A Bosszú-trilógia befejező része, általában ezt tartják a leggyengébbnek, szerintem ez a legjobb. Éppen kifinomultsága, esztétizálása és az előbbiekhez képest inkább rejtőzködő brutalitása miatt tetszik jobban. És nem utolsósorban, a zenéje miatt! (Sok Vivaldi és a Mareta, no’m faces plorar Savall bácsitól, nénitől és a kislányuktól.) 9/10
Zodiac, 2007 - David Fincher kísérlete a thriller és az életrajz ötvözésére, fél sikerrel. Kissé unalmas. 6/10
Sukiyaki Western Django, 2007 - Takashi Miike kultikusnak mondott filmjét én rettenetesen untam. Se nem tisztelgésnek nem gondolom, se nem karikatúrának, paródiának vagy szatírának. Még talán Tarantinóék Grindhouse-sorozatába passzolna, de ahhoz is gyenge. Kaotikus zagyvaság, legjobban még a klasszikus(an szar) Limonádé Joe (Limonádový Joe) című marhaságra hajaz, ám ez messze nem erény. 3/10
Más filmre nem emlékszem... :)