asanisimasa

Anima = lélek, átvitt értelemben: kísértet, szótagolva: asa-nisi-masa, magyarul: kivi-sévér-tevet, ahogy az Fellini 8 és fél című filmjében szerepel. Kérdések, javaslatok, ajánlatok, munka, állás, effélék: efespontasanisimasakukacgmailpontcom . A posztok végén lévő pontozás szimpla tetszési mutató, semmi több. Azt mutatja, hogy az adott film mennyire tetszett. A címkefelhő helyett használd a 'keresés' opciót a jobb oldali oszlopban. Kiválóan működik, ha egy szóra, egy kifejezésre, az adott rendező vagy színész családnevére keresel rá.

Friss topikok

Elveszett gyerekek városa (1995)

2009.08.29. 11:40 efes

Jeunet és Caro filmjét lehet hogy porolni kellene, de azért egy '95-ös filmet nem nagyon szeretnék még klasszikusnak tekinteni. Mindenesetre, mostanában kiütötte a szemem, hogy mekkora gagyi egy film ez, pedig mindenki odáig meg vissza van tőle, mint ahogy én is, múlt időben. Vizualitásában, látomásos figuráiban, az expresszionista díszleteiben természetesen nem -ez Marc Caro és a később az ennél lényegesen erősebb Vidocq-kal bemutatkozó Pitof érdeme-, de ez a mese, melynek motívumait innen-onnan összelopkodták alkotói? Nos, ez egy albán gányolás, ahogy Pista bácsi, az ezermester mondaná.

Ha mese, akkor azért szar, mert nincs az az egészséges gyerek, aki ne törne ki éktelen bömbölésben, meglátva az első ijesztően torz pofát a kétezer továbbiból, de ha valami okból ezen átlendülne a gyerkőc, a filmet belengő nyomasztó légkör vetné vissza a fejlődésben. Happy End ide vagy oda. A felnőttek pedig ezt a szögegyszerű történetet ezerszer, ezerféle feldolgozásban látták már. Értékesebben és értéktelenebben is, hiszen lefelé végtelen mélységek nyílnak, és mozogni is könnyebb arrafelé, mint felfelé. Mesének tehát idióta, horrornak viszont gyenge a film, naiv és romantikus, ráadásul túlságosan is öncélúan művészieskedő. És unalmas, végtelenül unalmas! A felnőttek világa végzetesen beteg, a gyerekeké pedig még talán egészséges - nos, ez a film kétbites tanulsága, amihez így csak gratulálni tudok. Asanisimasa downgradelt pontjai nem többek mint 5/10, az 5 pont azonban kizárólag a látványé és a milliőé. Nem szabad azonban kizárólag a szemnek hinni.

A bejegyzés trackback címe:

https://asanisimasa.blog.hu/api/trackback/id/tr201345957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.08.29. 12:45:43

Mostanában szemeztem vele, hogy meg kéne nézni...

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.08.29. 13:28:17

@koimbra: Nézd meg, ha nem láttad. Én annak idején láttam moziban, akkor bírtam ('95-96 táján), most azonban ijesztően üresnek tűnt a meserésze. Látványilag azonban ütős, bár ezt erősen funkciótlannak érzem.

VVega · https://debugme.eu/ 2009.09.02. 00:29:08

Én inkább kihagyom. Jeunet-től egy nagyon jó rövidfilmen kívül csak az Alien 4-et láttam, de azt úgy elbaszta, hogy jobban se kell.

kakamátyás · http://rezegarezega.blog.hu/ 2009.09.06. 14:03:21

hát ti hülyék vagytok bazeg, hihetetlenül fantáziadús és ötletes megoldásokkal telebaszott film, csak a ti kockafejetekbe nem fér be, hogy lehet valami egyszerre mese, horror, fanatasy és antiutópia, de annyi baj legyen

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.09.06. 14:21:43

@kakamátyás: Kurvára belefér a kockafejünkbe minden, még olyan is, amit te el sem tudsz képzelni, de ha valami egy öncélú, műmájer baromság, akkor ez az.

Varga Denes 2009.09.07. 00:15:09

Túl szigorú voltál a filmmel. Érdemben vitatkozni viszont nem tudok veled, ahhoz túl régen láttam :( Arra emlékszem, hogy imádtam minden egyes beteges percét. Elborult mesefilm, engem elvarázsolt anno, ergo a célját teljesítette.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.09.07. 08:20:54

@wurlitzer: Igen, én is épp ennek próbáltam hangot adni: annak idején engem is elvarázsolt, mert valóban a tomboló (beteg) fantázia izgalmas műve ez, de így újranézve idegesítő, milyen bárgyú sztori van ebbe belecsomagolva. De a layout az hivatkozási alap, az vitán felüli: ezért kapta az adható pontok felét a film. :)

kakamátyás · http://rezegarezega.blog.hu/ 2009.09.07. 10:25:48

a béna akció b-filmeknél nem a sztorit meg a tartalmat keresed, akkor egy mesefilmnél miért?

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.09.07. 11:05:28

@kakamátyás: A béna akciófilmek sem kapnak többet 6-nál...;) Tőlem, legalábbis. De akkor már az az überfaszahiperszuper kategória, amilyen gyak. nincs is.

De mondom, 5 pont az csont nélkül jár neki, ami egy jó közepes. Egy másfél órás Cure, Prodigyi vagy valami más késő '80, kora '90-es májerbanda-szerű videokliptől azért legyen elég ennyi. Elmúlt, ami talán sosem volt, na.

Varga Denes 2009.09.10. 01:06:12

efes reszkess, mert még mindig elégedetlen vagyok az osztályzattal, elhatároztam hogy a kozeljövőben megint megnézem aztán visszajövök érvekkel és friss benyomásokkal! :)

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.09.10. 09:06:51

@wurlitzer: Hehe:) Amúgy, a moziba:be-n kakamatyiék éppen egy Jeunet-Caro-drukkercsapat kiépítésén dolgoznak, a Delicatessent pl. 10-re vették, ha jól emlékszem, és készülnek az Elveszett gyermekekkel is. A Delicatessen szerintem nekem is jobban tetszik ennél, de azt meg félek megnézni..:) Majd később, egyszer.

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2009.09.12. 10:03:16

Amikor először láttam, végig kényelmetlenül fészkelődtem, hogy azt ne mondjam, halálra untam magam, miközben néztem. Másodszorra már végig se bírtam nézni. De a ennek ellenére dicsértem, mint a király tevepárducát. A modorosságmérőn kiakadna a mutató.

Aztán most ez a kritika pont egybevág azzal, amit a szívem mélyén sejtettem: Hogy az egész filmből végül is a címe a legjobb.

Köszönöm.

Ruthless31 2009.10.02. 09:20:22

Még 5 pont se jár a cikkírónak. Még tanulnod kéne kicsit kisfiam.
Minden mese egy korábbi meséhez nyúl, ha nem tudnád, korunk legelismertebb filmrendezője Tarantino bácsi egyetlen jelenetet sem ötölt ki saját mag, minden parafrázis. Ez a film akkor amikor készült messzemenően korszakalkotó volt, és a mai napig megállja a helyét, te meg csak nézzél Transformerst amíg el nem fogynak az agysejtjeid!

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.10.02. 10:13:27

@Ruthless31: Én is szeretlek. De már nem sokáig. :) Tarantino egy az ismert rendezők közül, leginkább úgy, mint szargyáros. tehát vele nem döngöltél porba, pöcsi. :)

Ruthless31 2009.10.02. 14:52:36

@efes: Ezt nevezem konstruktív vitának. Ki mondta, hogy én szeretem Tarantino-t?

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.10.02. 15:23:15

@Ruthless31: Hát, nem is én citáltam ide Tarantinót, mint terített durchmarsot, piros negyvenszáz ultival..:P

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.10.02. 15:28:45

@Ruthless31: Vita amúgy ott kezdődik, kisfiam, hogy kifejted nézeted a vita tárgyát illetően, amely praktikusan néhány, akár több pontban eltér a vitapartneredétől, és nem ezt a nyikhajkodást tolod, ahogy kétbites netbetyárok verik a fügyikéjüket, egyéb helyeken. Itt ezért picsán rúgnak, hiszen leszarom a kattintásszámot.

Dr. Zabicsek · http://mozibabe.blog.hu/ 2009.10.08. 14:24:45

Ne bántsátok egymást gyerekek! Amúgy tényleg rajta vagyunk jeunet-caro vonalon, de delicatessen azért nálunk mégiscsak 8ast kapott. Viszont kiváncsivá tettél, most milyen hatása lenne az elveszett gyerekek városának, mert régen nekem iszonyúan bejött. Ha újranézem, visszatérek.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.10.08. 15:12:24

@Dr. Zabicsek: A Delicatessenről nekem is lidérces emlékeim vannak, bár erről is azok voltak... A látvánnyal/vizualitással most sincs bajom, de ez a sztori? PFFFF :))) Már többen megígérték, hogy újranézik, és utána kapok... :) Téged is várlak szeretettel, bár a célomat már régen elértem, úgyhogy valszeg feltett kézzel fogok harcolni. :P
süti beállítások módosítása