Ma este beköltözhetünk egy hamisítatlan, múlt század eleji bordélyba, elmerülhetünk a "perzselő" moszkvai éjszakában vagy kiülhetünk bambulni a tejútra. Feltéve, ha nem akarunk Robert De Nirót vagy meccset nézni...
Makk Károly Egy erkölcsös éjszakáját annak idején Arany Pálmára jelölték Cannesban. Tóth János fülledt, mélypiros képein egy egyetemista költözik be a Mutter vezette bordélyba, egy régmúlt, boldog világban. Pici "facsavarral" élve, Krúdy bohém világa elevenedik meg a filmen, holott Hunyady Sándor írása nyomán írta Örkény és Bacsó. Mutter szerepében "A" Psota, a kurvák között a szegény Kishonti, Tarján Györgyi, Szirtes Ági a cseléd! Cserhalmi pedig a duhaj diák. Pompás film, a Duna adja 21.05-től.
Az m1 erre egy majdnem friss, 2006-os orosz vígjátékot tesz meg, amit ugyan nem láttam, de hogy a Forróságban egy frissen leszerelt tengerészgyalogos, egy igazi oligarcha dúsgazdag fia, egy éhező művész és egy hiphop repper dúlja szét a moszkvai éjszakát, az reménytkeltő. Még akkor is, ha a közmondásos orosz mélabúhoz nehezen passzítom a vígjáték műfaját. (21.35)
Fliegauf Benedek Tejút című filmje (kép) viszont csak azoknak való, akik hajlandóak megküzdeni a betevő esti élményért, mert a film (ha film egyáltalán), nem adja magát egykönnyen. Szokatlan alkotás, jól példázza ezt az az alkotói szándék is, hogy komolyan gondolkoznak azon, hogy múzeumban mutatják be e filmet, mintegy videóinstallációként. 10 snitt az egész mindössze, 10 banális alig-történet, "képzőművészeti élménnyé" komponálva. Alapvetően hatás-film ez, melynek legfőbb értéke, jelentősége az, amit a nézőben kivált, ahogy Fliegauf mondta: "felfogható zen-buddhista példázatsornak és formalista blöffnek egyaránt." Szerintem is, viszont mindkettőnek tök jó. (Duna II, 21.45)