asanisimasa

Anima = lélek, átvitt értelemben: kísértet, szótagolva: asa-nisi-masa, magyarul: kivi-sévér-tevet, ahogy az Fellini 8 és fél című filmjében szerepel. Kérdések, javaslatok, ajánlatok, munka, állás, effélék: efespontasanisimasakukacgmailpontcom . A posztok végén lévő pontozás szimpla tetszési mutató, semmi több. Azt mutatja, hogy az adott film mennyire tetszett. A címkefelhő helyett használd a 'keresés' opciót a jobb oldali oszlopban. Kiválóan működik, ha egy szóra, egy kifejezésre, az adott rendező vagy színész családnevére keresel rá.

Friss topikok

Mi lesz ma a tévében? - Vasárnap

2010.12.12. 09:27 efes

Ma a munkásosztály vásárolni megy, a tévék -úgy tűnik- kötelességüknek érzik, hogy az otthonmaradókat szórakoztassák. Ennek megfelelően romantika és/vagy gyerekfilmek (+Bud Spencer) mindenhol.

A mai első érdekes ajánlat az m2-n kezd 21.25-től. A sivatagi oroszlán amúgy nyilván egy átlagos, szokásos háborús film. Ami miatt mégis izgalmas, az az, hogy líbiai-amerikai koprodukcióban készült, és ez azért külpolitikai vonatkozásai miatt is bizsergető vágyat kelt eme 1981-es, biztosan elég poros film iránt. Az m2 két részben adja le, a második rész 19-én, hasonló időpontban lesz.

A nap filmje a Viasat3-on lesz 21.55-től. A magyar származású Frank Darabont Halálsoron című filmje Stephen King írásából készült, és közfelkiáltással (Kubrick Ragyogásának kötelező említésével) az egyik legkitünőbb King-adaptációnak tartjuk. Néhány kritikus az orrát túrja, ám ez szakmai ártalom. Egy iszonyú hosszú (több mint 3 óra!), epikus áramlású, de mégis katartikus erejű dráma ez, mely szinte kizárólag egy siralomházban játszódik, ahová egy nap egy óriási termetű fekete rabot hoznak, akit két fehér gyermek meggyilkolásáért ítéltek halálra. Coffey, a rab azonban nem tűnik bűnösnek, sőt... A kételkedő fegyőr szerepében Tom Hanks élete egyik legjobb alakítását nyújtja ebben a nem kevés evangéliumi asszociációt is gerjesztő, nagyszerű filmben. (kép)

Tekintélyelvi okokból említsük meg Hithcock mester Téboly című filmjét (tv2, 0.35), mely azonban már messze nem az, ami miatt a mester hivatkozási alappá vált.

A Duna pedig ismét megpróbálkozik (23.50-től) lenyomni a közönség torkán David Lynch viszonylag friss, maratoni agyömlését, az Inland Empire-t, szerintem nem sok sikerrel.

A bejegyzés trackback címe:

https://asanisimasa.blog.hu/api/trackback/id/tr262510297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VVega · https://debugme.eu/ 2010.12.12. 09:39:22

A Téboly a kései Hitchcock legjobb munkája, melynek nem kell szégyenkeznie a legnagyobbakkal való összehasonlítás során sem. Egyben egy nagyon érdekes kísérlet, kíváncsi lettem volna rá, hogy Hitchcock hogyan is haladt volna tovább ezen az úton, ha van még rá lehetősége.

A Halálsoron pedig jobb, mint a Remény rabjai, de ez megint csak magánvélemény :)

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.12.12. 10:29:28

@VVega: Lehet, hogy akkor a Tébolyt meg kéne nézni újra? Annak idején még VHS-ről láttam, és eléggé untam (kb. 1990).

A Halálsoron igen, szerintem is jobb, mint a Remény rabjai (bár annak az a jelenete, amikor bezárja magát a stúdióba, egyik legnagyobb kedvencem).

bog.art 2010.12.12. 11:15:49

a halálsoronról mindig megállapítom magamban, hogy némileg giccses és ciki, aztán huszonötödjére is leülök megnézni és marhára élvezem...:-)))

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.12.12. 11:40:42

@bog.art: Jaja :), ami nem kis szó, hiszen mégis egy 188 perces filmről van szó. Giccsesnek mondanám, mint ahogy minden hollywoodi mainstream film giccses valahol, de cikinek egyáltalán nem. Ez a jó giccs, mint a "jó" koleszterin..:). És hát King sem Dosztojevszkij, amúgy.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.12.12. 11:41:34

@bog.art: Nem emlékszem, hogy írtam-e róla, de simán nyomnék 9/10-et rá, és első blikkre, annak idején, szerintem 10/10-et is.

wim · http://sajatszoba.blog.hu/ 2010.12.12. 14:40:34

10/10? Ez meglep, bár tapasztaltam, hogy toleránsabb vagy nálam érzelmesség tekintetében.
A sztori kimondottan kedvemre való, a színészekre sem lehet panasz, de képtelen lennék még egyszer megnézni. A felkavarónak szánt jelenetek nálam sajnos az ellenkező hatást váltották ki, párszor meg iszonyúan nyálasnak éreztem. A remény rabjai nekem jobban bejött, az nem ennyire bombasztikus.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.12.12. 17:13:26

@wim: Mindenkinek vannak gyenge pontjai, nekem egyszerre több is...:)

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.12.12. 17:15:19

@wim: A remény rabjaival nekem épp az a bajom, hogy idióta módon bombasztikus...:D De ezen ne vesszünk össze (mert Annamari szétültet..:P)

wim · http://sajatszoba.blog.hu/ 2010.12.12. 19:58:06

No igen, ebből is látszik, mennyire számítanak a filmnézés körülményei, az érzelmi viszonyulás.A remény rabjait lányommal néztem, ő nagyon szereti a filmet, így részemről volt némi pozitív beállítódás. A Halálsoront meg egyedül, úgy már kevésbé vagyok megbocsátó. Megeshet, ha újranézném az előbbit, neked adnék igazat.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.12.13. 16:24:41

@wim: Hát, azért szép kis giccs volt ez is, bár Vad Bill bevadulásánál már erősen bele-belealukáltam. Mondjuk, ET 2. :) Azért egy 9-est csak tolnék rá, még mindig. Szeretem a giccset, ha jó. :)

bog.art 2010.12.13. 19:19:52

én most nem néztem meg, viszont eszembe jutott, hogy annak idején hogy meg voltam őrülve a szintén king-adaptáció stand by me-ért, river phoenix még gyerekszínészként....nem tudom, hogy vajon most giccsesnek érezném-e, mindenesetre sokkal katartikusabb élmény volt anno, mint a ragyogás.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.12.14. 18:23:42

@bog.art: Hát, a Ragyogásban tényleg nincs katarzis, ellenben, azok a hóval borított bukszusok, és hozzá az a zene, meg ahogy a kissrác biciklizik a szálló folyosóin, az azért naon kemény. Most hogy felidéztem, most is beleborzongtam...:) A Stand By Me nem rémlik, lehet, hogy nem is láttam?

bog.art 2010.12.14. 19:16:26

@efes: hamarabb olvastam a ragyogást, mint ahogy a filmet láttam és emlékszem, hogy még fényes nappal is majd' összetojtam magam, amikor a játszóteres-sövényállatos résznél jártam (az utána következőkről nem is beszélve, kellögem!), utána a film már törvényszerűen csalódás volt. a stand by me egy kicsit felturbózott le a cipőkkel!/utánam srácok! - sztori, na jó, valamivel drámaibb. szerintem van vagy 15 éve, hogy a tévében adták, de még mindig előttem van a legtöbb jelenet és főleg az, hogy mennyire csodálkoztam, milyen intenzív a jelenléte a főszereplőnek a vásznon (bocs', képernyőn), annak ellenére, hogy csak gyerkőc. aztán később kiderült számomra, hogy river phoenix játszotta azt a szerepet tinédzserként, szegény, biztos hatalmas színész lett volna, ha nem hal meg olyan korán...lehet, hogy le is töltöm a filmet, kiváncsi vagyok, most hogy fog tetszeni....
süti beállítások módosítása