asanisimasa

Anima = lélek, átvitt értelemben: kísértet, szótagolva: asa-nisi-masa, magyarul: kivi-sévér-tevet, ahogy az Fellini 8 és fél című filmjében szerepel. Kérdések, javaslatok, ajánlatok, munka, állás, effélék: efespontasanisimasakukacgmailpontcom . A posztok végén lévő pontozás szimpla tetszési mutató, semmi több. Azt mutatja, hogy az adott film mennyire tetszett. A címkefelhő helyett használd a 'keresés' opciót a jobb oldali oszlopban. Kiválóan működik, ha egy szóra, egy kifejezésre, az adott rendező vagy színész családnevére keresel rá.

Friss topikok

  • doggfather: Inkább társadalmi, pszichológiai kísérlet, semmint film. Érdekes kérdés, hogy kin is gúnyolódik a ... (2021.04.08. 12:23) Lars von Trier - Idióták (Idioterne)
  • doggfather: Egy betegség krónikája, egy felemelkedés története, történelmi tabló, vagy természetfilm? A képek ... (2021.03.31. 13:37) Dina vagyok (I Am Dina, 2002)
  • Emzé Periksz: Sajnos a film történetileg hiteltelen, a legerőteljesebb propagandaalkotások közé tartozik. Az ink... (2021.01.20. 03:49) El Greco (2007)
  • doggfather: Végre nem egy morbid dán filmjét nézem Mads Mikkelsennek, hanem egy gyomrossal felérő kapcsolatokr... (2020.12.30. 15:33) Ole Christian Madsen - Prágai történet (Prag)
  • doggfather: Hát ez középszerű film lett, középszerű alakításokkal, hiába a nagyon jó színészek. A rendezők kés... (2020.10.08. 15:20) Nem fázósnak való vidék (Fargo, 1996)

Dina vagyok (I Am Dina, 2002)

2010.06.13. 10:13 efes

A Dina vagyok az összskandináv filmipar eddigi legköltségesebb produkciója, két lényeges dolgot bizonyít: Skandinávia természetileg gyönyörű, illetve a legtöbb kevéshez szokott rendezőnek elszáll az agya, ha sok pénzhez jut. Kevés kivétel akad az utóbbiból, Ole Bornedal sem az. Nagyszabású, hömpölygő filmeposzt tervezett, mintegy a skandináv nőtípus Kalevaláját, de végül csak egy csilivili turisztikai album sikeredett belőle, amilyeneket az Alexandra-típusú könyvesboltokban, közvetlenül a lépcső mellett, a jobbra található stócból szoktunk válogatni.

Látomások, költői képek akadnak szép számmal a csodálatos tájképek mellett, ezek azonban egymás mellé állítva alig adnak ki egy nyamvadt szinopszist, nemhogy filmeposzt. A film karakterei, még a fő- és címszereplő Dina is, levegőben lógó transzparens-figurák, a többi szereplővel kényszerűen meglévő kapcsolatrendszerük pedig esetleges. A mellékszereplők (pl. Tomas) holmi búvópatakként előbújnak valahonnan, hogy aztán minden ok és következmény nélkül eltűnjenek, majd fél óra múlva újra előbukkanjanak. Az igen költséges filmben maszkra alig költöttek, a szereplők szinte nem is öregednek, Dina pl. gyerek, majd felnőtt. 10 és kb. 25 éves, pedig a cselekmény szerint azért ennél lényegesen nagyobb intervallumot él meg, filmidőben is. Sok jó nem mondható el jellemfejlődésükről sem. Bár Dina apja fejlődik, az őrjöngő férjből teszetosza, ám cinikus nagypapa lett, de hogy miért, hogyan, milyen körülmények miatt, ezt Bornedal és az írók megtartották maguknak. Dina (Maria Bonnevie ill. Amanda Jean Kvakland - Dina gyerekként) jobbára szemét forgatva, meresztgetve próbálja tudtunkra adni, hogy ő egy különleges személyiség. Az is, mint ahogy egy elmegyógyintézet összes ápoltja (sőt, tulajdonképpen mindenki a világon) különleges személyiség. De sem csodálatot, sem vágyakozást, de még érdeklődést sem bír kelteni maga iránt.

Ez persze betudható a színészvezetés teljes hiányának is, hiszen még az olyan rutinos bölények, mint Gérard Depardieu (Jacob, Dina férje) vagy Mads Mikkelsen (Niels, Dina mostohafia) sem tudnak nagyon mit kezdeni figurájukkal, nemhogy a viszonylag névtelen (vagy csak felénk kevéssé ismert) skandináv színészek. A rendezőt szemmel láthatóan semmi más nem érdekelte, minthogy a vásznon viszontláthassa látomásos képeit. Hogy ezek aztán mégsem állnak össze filmmé, az kizárólag az ő hibája. Az amúgy tehetséges Ole Bornedal filmje így legalább akkora csalódás, akkora kudarc, mint nálunk volt annak idején a Hídember. A Dina vagyok-ot is csak a szépséges tájképek mentik meg attól, hogy olyan költséges nevetség tárgya legyen, mint Bereményi hasonló kondíciókkal, bár eltérő igénnyel készült kurzusfilmje. Asanisimasa: 3/10

A bejegyzés trackback címe:

https://asanisimasa.blog.hu/api/trackback/id/tr8822378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

thorvald. 2010.06.13. 19:56:39

Még mindig a Szabadíts meg a gonosztól hatása alatt? :)

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.06.13. 21:19:47

@thorvald.: Dehogy, az nekem tuti bejött. Ez nem, bár nem most láttam, hanem jó pár éve...

ChrisDry · http://www.chrisdry.com/ 2011.08.29. 13:34:03

Most egyet kell, hogy értsek, ma láttam és nem tudom hova tenni, grandiózusnak készült és nagyon kusza és furcsa lett, nálam is: 3/10

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2021.03.31. 13:37:46

Egy betegség krónikája, egy felemelkedés története, történelmi tabló, vagy természetfilm? A képek érnek valamit, de összességében olyan halvány, hogy még mads mikkelsen se menti meg.
süti beállítások módosítása