asanisimasa

Anima = lélek, átvitt értelemben: kísértet, szótagolva: asa-nisi-masa, magyarul: kivi-sévér-tevet, ahogy az Fellini 8 és fél című filmjében szerepel. Kérdések, javaslatok, ajánlatok, munka, állás, effélék: efespontasanisimasakukacgmailpontcom . A posztok végén lévő pontozás szimpla tetszési mutató, semmi több. Azt mutatja, hogy az adott film mennyire tetszett. A címkefelhő helyett használd a 'keresés' opciót a jobb oldali oszlopban. Kiválóan működik, ha egy szóra, egy kifejezésre, az adott rendező vagy színész családnevére keresel rá.

Friss topikok

Mi lesz ma? - Péntek

2010.07.16. 08:46 efes

Két filmet találtam ma a tévében, amit érdemes megnézni, sajnos mindkettőt láttam már. Ajánlom őket azonban, mert két igen érdekes filmről van szó.

A Duna Tv 21.05-kor vesz egy nagy lélegzetet, és lesz, ami lesz alapon fejest ugrik a lynchhangulatba. David Lynch ezidáig utolsó filmje, az Inland Empire háromórányi kaotikus rémálom, dadaista mozgóképes agymenés, ha akarom. Ha akarom, szimpla blöff. Ha akarom, a befogadás lehetőségeinek legutolsó határáig elmerészkedő, öntörvényű, sokszorosan összetett művészi alkotás. Egyszer néztem végig, fogalmam sincs mi ez valójában, akkor kapásból durván elutasítottam. De mivel hetekig nem hagyott nyugodni, csak tovább babráltam vele és azon az állásponton hagytam abba, hogy "nagy baromság, de van benne rendszer". Nem tudom, lesz-e kedvem ma még egyszer megnézni (amúgy is megvan DVD-n), hiszen Lynchnek még a legkommerszebb filmje (mondjuk a Veszett a világ) sem olyan, amit csak úgy mellékesen, háttértévézésként el lehessen lőni. Aki azonban egy igazán érdekes filmes képződményre vágyik a mai, szintén igen forrónak ígérkező estén, az ne hagyja ki ezt a filmet. Hátha jut vele valamire, többre, mint én. Bár, én sem adtam még fel. (Ízelítőül Nina Simone. Pont.)

Az m2, majdnem párhuzamosan ezzel, 22.05-kor egy kitűnő uruguayi filmvígjátékba kezd, Ahová a pápa is gyalog jár címmel. Szerettem a mai uruguayi focit is, Forlán a király, de ha a filmművészetük is ilyen, mint ez a film, akkor nagy baj nincs ma Uruguayban. Itt értekezek a filmről bővebben.

A bejegyzés trackback címe:

https://asanisimasa.blog.hu/api/trackback/id/tr762154886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2010.07.16. 09:14:35

a twinkpeaks-es pasitól rémálom?
ez biztos jó lesz

thorvald. 2010.07.16. 17:36:32

Én szerettem az Inland Empire-t. Azt nem mondom, hogy értettem. De azt hiszem, beláttam, hogy nem is biztos, hogy kell, hogy megértsem. Kísérleti filmként fogtam fel, így nem ért csalódás. Egyedül a hossza nem tetszik, szerintem a zagyvaságánál is zavaróbb, két órában sokkal nézőbarátabb lenne, már ha van ilyen.

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2010.07.17. 08:55:19

@efes: nem mondom, hogy végignéztem, de nézegettem
érteni szerintem nem kell, egyszerű rémálom, ahol a valóság és a képzelet összemosódik
a twink peaks néhány jelenete ugrott be, amikor a törpe táncol a vörös függönyös teremben, ilyesmi
ha fele ilyen hosszú lenne, akkor klassz lenne, így sok
süti beállítások módosítása