Christopher Nolan jobbik Batman-filmjével kezdünk, a Batman: Kezdődikkel, mely valóban új aspektusait villantja fel az ismert képregény-toposznak. E filmben még tetten érhető Nolan történetmesélő és atmoszférateremtő kreativitása, szemben a pusztán professzionális, de valójában sok újdonságot felmutatni nem képes, mégis (vagyis éppen ezért) körülrajongott Sötét lovaggal, melyben csak azt az utat folytatja, melyet itt kezd el. (Cool, 19.30)
Ming-Liang Tsai az egyik legegyénibb hangú távol-keleti rendező, aki filmjeiben szigorú következetességgel végigvitt motívumokban mutatja meg az elvágyódás, az elidegenedettség, a magány különböző megnyilvánulásait a nagyvárosban. Markáns vizualitású, magas esztétikát képviselő, erősen artisztikus, olykor bizarr, máskor brutális jelenetekben is bővelkedő, ám lassú folyású filmjei (pl. A folyó, A lyuk, a Nem akarok egyedül aludni) kifejezetten fesztiválkedvenc alkotások, kifejezetten nem a tömegek igényeinek kiszolgálására készültek, ám talán éppen éppen ezekről szólnak. Ming-Liang Tsai És ott hány óra van? című, erős francia új hullámos áthallásokkal operáló ma esti filmjében (kép) egy távolba szakadt szerelmespár történetét ismerhetjük meg. (Duna II, 21.00)
Az m2 23.15-től Caspar David Friedrichről mutat be egy költői hangulatú portrét, mely az ismert romantikus festő személyiségét, gondolatvilágát képei alapján megálmodott filmben kísérli meg bemutatni.
A Duna két, érdekesnek ígérkező ausztrál kisjátékfilmmel próbálkozik késő este: Az emlékek útján egy városi road-movie, melyben öt srác járja végig a hajdani 'nagy bulik' helyszíneit, a piros 18-as karika valóban nagy bulikat sejtet (23.45-től), A Zsidó fiú pedig taxisofőr Sidneyben, aki a hagyománytisztelő haszíd közösség tagjaként, apja halála után próbálja meg definiálni önmagát, járja a közösség magasztos szellemi útját, vagy maradjon az élet rögösebb, ám sokkal több kézzel fogható élvezetet nyújtó talaján? (0.40)