asanisimasa

Anima = lélek, átvitt értelemben: kísértet, szótagolva: asa-nisi-masa, magyarul: kivi-sévér-tevet, ahogy az Fellini 8 és fél című filmjében szerepel. Kérdések, javaslatok, ajánlatok, munka, állás, effélék: efespontasanisimasakukacgmailpontcom . A posztok végén lévő pontozás szimpla tetszési mutató, semmi több. Azt mutatja, hogy az adott film mennyire tetszett. A címkefelhő helyett használd a 'keresés' opciót a jobb oldali oszlopban. Kiválóan működik, ha egy szóra, egy kifejezésre, az adott rendező vagy színész családnevére keresel rá.

Friss topikok

Team Building (2010)

2011.05.13. 17:59 efes

Egy filmes feldolgozásra tökéletesen alkalmas jelenség majdnem jó megvalósítása Almási Réka első filmje, a Team Building. A kifejezés, ugye, a fejlett nyugati kapitalizmus által bimbózó demokráciánkba exportált agymosást, közkeletű kifejezéssel élve, a csapatépítő tréninget jelenti. A filmben egy ötletesen összeválogatott, színes kis csapat izzad vért, vetkőzik ki emberi mivoltából és döngölődik földbe az agresszív, gátlástalan és lehengerlő angol teambuilder, valamint magyar, erősen domina-jellegű asszisztensének tevékenységéből adódóan. Minden megy, mint a karikacsapás, azonban minden csapatban akad egy renitens elem. A gépezetbe kerülő porszemet Nagy Zsolt alakítja magától értetődő hitelességgel, és hoz némi reményt ebbe a cinikus, kiszámított, embertelen világba.

Almási Réka tulajdonképpen ügyesen megoldja a ziccer-témát, csak éppen nem meri (vagy nem akarja) túlzottan sarkítani. Minden karaktere, amolyan intelligens, politikailag korrekt módon árnyalt, akiben felvillan valami jó tulajdonság, annak rögtön meglátjuk a gyenge oldalát is, holott a film által felvázolt, közismert esemény egy olyan téma, ahol nyugodtan lehetne belemenősebben karikírozni, akár démonizálni, fekete-fehér-igen-nemet játszani. Az egész cinikus szisztémát a lehető legpszichotikusabb, legdurvább, legaberráltabb felfogásban kellett volna elővezetni, hogy igazán üssön. Vagy akár abszurdban, Bunuel-módjára, de semmiképpen sem ilyen egzakt, dokumentarista módon. Aki ma, magyar filmre beül, az van olyan tájékozott, hogy tudja, ismerje a hatékony termelésoptimalizálás főbb ismérveit, és az ahhoz vezető utat, így azt nem kell számára bemutatni, viszont az ilyen ismert dolgok, jelenségek kifordítása mindig jó alkalom a dolgok közös továbbgondolására, egy kis összekacsintásra, effélékre. Ez a film azonban illedelmes hangnemben készült, ezért viszont kissé súlytalan is marad. De azért a kezdet határozottan biztató és teljesen nézhető, tanulságos film. Asanisimasa: 6/10

A bejegyzés trackback címe:

https://asanisimasa.blog.hu/api/trackback/id/tr692901395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alex4427 2011.05.14. 12:54:28

kíváncsi vagyok lesz-e annyi nézője, mint a Zöld sárkánynak?
Mert, ez is jó film!

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.05.14. 13:56:11

@alex4427: Annyi talán lesz, de több nem hiszem, sajnos. Pedig ebben is benne lenne legalább 150 ezer (vagy tán még több) néző a moziban, ha megfelelő marketinggel az arcukba lenne tolva...

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.05.14. 14:00:13

@efes: Az már nem marketing, hogy a körútra kiragasztunk 3 plakátot... Az ún. filmes bloggerek szinte kizárólag Hollywooddal, vagy távol-kelettel foglalkoznak, az írott sajtó szart sem ér. Viszont én sem tudom, mi az oka, hogy pl. a cseheknél, a szlovákoknál is arányaiban lényegesen, nagyságrendekkel többen néznek a nézők hazai filmeket, pedig szakadjon rám a plafon, ha annyival jobbak azok. Sőt. Ha tudnám, mi a gyógyír, már régen milliomos lennék a magyar filmből.

alex4427 2011.05.14. 15:11:56

...cseheknél, szlovákoknál, lengyeleknél, szerbeknél, franciáknál...
Mi lehet az ok?

1. A magyar néző hülyébb, mint a fentiek.
Más szavakkal: nálunk nem menő a hazai!
2. Az a korosztály, amelyik (még) jár moziba, nem bírja a mondanivalós, pláne nem a szerzői filmet.
3. Sok (túl sok!?) rossz magyar film készült az elmúlt 20 évben. Ez már a jobb filmeknek is eleve hátrányos indulás.
4. Marketingre már nincs pénz, tehetség (?).
5. A fene tudja!

bog.art 2011.05.15. 09:53:44

még nem láttam, de esküszöm, hogy megnézem, ha adják a kis moziban. a zöld sárkányra is el akartam menni, de csak 4 napig vetítették debrecenben (!), pont lemaradtam róla.
a magyar mozihoz abszolút nem értek, gőzöm sincs, miért van ilyen alantas állapotban a filmipar (politikai, ilyen-olyan felhangoktól eltekintve), miért ciki magyar filmre beülni, pedig nyilván igazatok van, hogy nem rosszabbak nagy átlagban, mint a cseh, szlovák stb produkciók. azért lenne néhány ötletem (a minőségért nem kezeskedem, meg aztán kibicnek semmi sem drága).
én először is egy csomó magyar filmet ingyenesen elérhetővé tennék az interneten. nem kell felháborodni, hogy szerzői jogok, stb., valszeg néhány év múlva, amikor az emberek hozzászoktak a sajátos magyar stílushoz, maguktól is beülnének a moziba.
meg kéne szüntetni ezt az idióta művészfilm-szórakoztató film (és nézői) kategóriát. tűzzel-vassal ki kéne irtani ezt a szemléletet. a filmfesztiválok (ha még lesznek a jövőben) vidékre is szervezzék ki a filmeket, kísérő programokkal. ha nem jut el széles rétegekhez a film, az isten se mossa le a magyar moziról a stigmát, hogy csak befordult, lila fejű esztétikaszakosok képesek megnézni őket. az úgynevezett magyar értelmiségnek keverednie kéne a pórnéppel, még ha ez azzal is jár, hogy hajdú szabolcsot beültetjük a csillag születik zsűrijébe.
nyomatni kéne orrba-szájba a werkfilmeket, interneten, tévében, vetítések előtt, youtube-on, mobiltelefonos alkalmazásokon keresztül. szerintem egy jól sikerült werkfilm nagyobb kedvet csinál magához a filmhez, mint egy drága trailer.
szolidaritás. a filmeseknek kéne elsősorban egymás termékeit reklámozni. na most meg fogsz haragudni rám, efes, mert megint jövök a korea-mániámmal - láttam az i saw the devil werkfilmjét és elhűltem, hogy a koreai filmgyártás színe-java, a legnagyobb rendezők és színészek (akik nem is játszottak benne) ott tolongott a film felvételénél és ezt nagyon okosan be is mutatták. nyilván kiváncsiak egymás munkáira és ezt fel is vállalják. valamint nem egy koreai film végén olvasható, hogy a rendező kinek mond köszönetet - első helyen mindig a többi rendező nevét olvasom, azért ez is elmond valamit a filmes szolidaritásról. (nem hiszem, hogy a zsebpénzükkel támogatták a másik moziját.) és eljárnak közönségtalálkozókra, de nem egyedül ám, hanem csoportosan, pak csanuk bátyó vitatkozik a fiatalabb rendezőkkel, ami sokkal érdekesebb lehet, mintha csak egyedül ücsörögne a színpadon és a saját filmjét elemezné. ilyeneket nálunk is meg lehetne csinálni és nyomatni a fenti módokon.
a reklámozást a tévéről áthelyezném az internetre - a tévében csak tűnjenek fel minél gyakrabban az alkotók, de ne csak az éjfél utáni kultúrműsorokban. az a lényeg, hogy egyáltalán be tudják őket azonosítani az emberek. (látta egyáltalán élő ember a mai rendezőket, operatőröket, vágókat? én hajdú szabolcsot csak azért, mert debrecen....) nem feltétlenül kell űrgombának öltözve kelkáposztafőzelékben seggen csúszkálniuk és egymás mellkasáről lenyalogatni a tejszínhabot, de azért jó pár műsorban elférnének (jó, tudom, a magyar csatornák és műsoraik...). és mivel talán a magyar film van a legnagyobb szarban (bár lehet, hogy ezt is lehet unterelni), tényleg a többi ún. művésznek és közéleti embernek kell megtámogatni őket a sajtó segítségével - ha már tudjuk, hogy az egyes rendezőknek kik a kedvenc kortárs íróik és zenészeik, akkor szívesen venném, ha esterházy péter megnevezné azokat a magyar filmeket, amiket mostanában látott. ehhez mondjuk nem ártana az újságírók segítsége, hogy kérdezzenek rá a magyar filmes élményekre és ne csak arról cikkezzenek, hogy akkor tarr bélát elkaszálták vagy sem a német nyilatkozata után.
mítoszgyártás. a legjobb marketingfogások egyike. (úgy beszélek, mintha tudnám, mi fán terem a marketing...:-))). mindenesetre az emberek imádják a legendákat. a filmek, rendezők, színészek stb köré nyugodtan lehet mítoszokat gyártani, hadd terjedjen el előbb valamilyen módon, aztán hátha kedvet csinál magához a filmhez is. "te, nem ez az a film, aminek a forgatása során megmagyarázhatatlan módon egyszerre hárman tüsszentették el magukat? apám...." (jó, hát ezt mondjuk nem lehet vég nélkül alkalmazni, belátom.)
ha lesz még valami bombasztikus ötletem, szólok... :-)

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.05.15. 10:14:09

@bog.art: Az Indavideo például pakol fel ingyenesen, online nézhető magyar filmeket, olyan eredménnyel, hogy pl. a Halálkeringő című thriller, Dobó Katával és a Kernnel, mozikban óriásit hasalt, míg online több mint 100.000-en nézték VÉGIG.

Tűzzel vassal: IGEN. Azon vagyok én is.

Meg úgy összességében, hasonlóan látom én is a dógokat.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.05.15. 12:00:15

@bog.art: Szóval. Szerintem is alapvetően komoly szemléletváltás szükséges a magyar filmet illetően, azonban ennek egyik része a marketing. Meg kell ismertetni a filmet a nézőkkel, mert nem ismerik sem az alkotókat, se a színészeket (kivéve azt az igen szűk kört, akik a ma sikernek számító ótvarságokat csinálják). Le kell számolni ezzel a sehová nem vivő művészet vagy zsáner polémiával, de tudomásul kell venni: egy zsáner kizárólag működő filmiparban lehet jó színvonalú. Ellenkező esetben csak néhány kiugró teljesítményről beszélhetünk, ami inkább a véletlen szüleménye, mint tendencia. Egy jól működő filmipar pedig szükségszerűen fog ún. "művészetet" is termelni, hiszen a zsáner mindig is a művészetből újult meg és frissült fel. De tudomásul kell venni azt is, hogy a Csak szex és más semmi nem ugyanaz a kategória, mint Huszárik Szindbádja, ami annak idején szintén nem robbantotta szét a mozikat, holott, talán nem kell ecsetelni, milyen értékeket hordoz a mai napig... Direkt mondtam triviális példát.

Persze, a művészi ambíciókat dédelgető művészekkel is fel kell fogatni végre, hogy a film egy baromi költséges kifejezési forma, és talán nem feltétlenül kellene egy négyszemélyes, lakótelepi lakásban forgó kamaradrámát 35mm-es méregdrága nyersanyagra forgatni, hanem bőven jól mutat az digitális formátumban is - főleg, hogy ma már a mozik az effélét amúgy is projektorról vetítik...

Az is tény viszont, ha egy filmes produkció bérelni akar egy helyszínt, egy lakást, egy utca-szakaszt, akkor a piaci ár minimum 200%-ról indul a licit, és nem feltétlenül lefelé. Ez is nonszensz. De a legnagyobb nonszensz az, hogy pl. az index és a port.hu nyálverő fórumán 200 ember (megszámoltam!) fikázott izomból egy olyan filmet, amit addig, a statisztika szerint, mindössze 84-en !!!! láttak. Na ezt a mentalitást kell elsősorban tűzzel-vassal kiirtani.
süti beállítások módosítása