Azt hiszem, múlt héten volt a török Semih Kaplanoglu Tojás-Tej-Méz-trilógiája utolsó részének, a Méznek bemutatója a Cirkóban. A Duna tv ma este tűzi műsorra az első részt, A tojás címűt (20.55-től), mintegy kedvcsinálónak. Nem kell megijedni, szó sincs összefüggő folytatásokról, a trilógia három darabja csak laza gondolati síkon kapcsolódnak egymáshoz, külön-külön is nézhetőek, ám tagadhatatlan, együtt alkotnak igazán szerves egységet. Amúgy sem a szájtáti, álmélkodni vágyó közönség érdeklődésére számottartó filmek ezek, aktív gondolkodást, meditációra, elmélkedésre való hajlamot kívánnak meg a nézőtől. Itt mondom, miért.
Eheti bemutató a veterán Sylvester Stallone akciórevüje, A feláldozhatók (The Expendables). Ehhez való felkészülésként és mintegy az elébbi meditálós-lebegős hangulatból való lejövetelként pedig nézzük meg, milyen volt az olasz csődör fénykorában, 1981-ben (Pl. ilyen, mint a képen). A Viasat3 23.05-től adja a Fantom az éjszakában című krimit, melyben Sly Jack Bauer húsz évvel későbbi eljövetelét idézi meg anti-terrorista ügynökként. A film a klasszikus, fahang-alámondásos kalóz-VHS korszak egyik nagy sikerdarabja volt, de szerintem mára még szórakoztatóbb, mint volt annak idején. A filmben a korszak másik emblematikus figuráját, Rutger Hauert is látjuk, ezúttal geciember szerepkörben. Most hirtelen nem is tudnék mondani más sztárt, aki nagyjából ugyanolyan arányban alakított negatív, mint pozitív szerepet: Hauer ebben valószínűleg egyedülálló.