asanisimasa

Anima = lélek, átvitt értelemben: kísértet, szótagolva: asa-nisi-masa, magyarul: kivi-sévér-tevet, ahogy az Fellini 8 és fél című filmjében szerepel. Kérdések, javaslatok, ajánlatok, munka, állás, effélék: efespontasanisimasakukacgmailpontcom . A posztok végén lévő pontozás szimpla tetszési mutató, semmi több. Azt mutatja, hogy az adott film mennyire tetszett. A címkefelhő helyett használd a 'keresés' opciót a jobb oldali oszlopban. Kiválóan működik, ha egy szóra, egy kifejezésre, az adott rendező vagy színész családnevére keresel rá.

Friss topikok

Titanic 2009 - Szumma

2009.04.06. 13:32 efes

 

Április 4-én este a 16. Titanic Nemzetközi Filmfesztivál zárógáláján ünnepélyes keretek közt kihirdették az idei mustra díjnyertes filmjeit. 
A Baltasar Kormákur, Enyedi Ildikó és Pohárnok Gergely hármasából álló nemzetközi zsűri az Oktatási és Kulturális Minisztérium által felajánlott 10.000 euró értékű Hullámtörők-díjat a norvég Rune Denstad Langlo Észak című alkotásának ítélte oda. Kormákur véleménye szerint „a film bővelkedik a meglepő fordulatokban és a szerethető karakterekben, és egy pillanatra sem válik közhelyessé”. Az izlandi zsűrielnök a tegnapi díjátadón viccesen azt is megjegyezte, hogy az Észak díjazása az Eurovíziós Dalfesztiválok szomszédra voksolós hagyományát követi. A díjat a film forgatókönyvírója, Erlend Loe vette át.

Az idei közönségkedvenc (4,59-es átlaggal) Baltasar Kormákur versenyben nem szereplő filmje, a Fehér nászéjszaka lett. A második legtöbb szavazatot az Észak kapta, harmadik helyen pedig Az üldöző című dél-koreai thriller végzett.
 
Az Országos Diákzsűri díját szintén az Észak kapta a skandináv depresszió egyszerre abszurd és hiteles ábrázolásáért.

 


Az Észak tetszett nekem is, bár a végével nem igazán voltam kibékülve, a Fehér nászéjszaka lényegesen jobb film volt ennél, de egyértelmű, hogy a tavalyi győztes, idei zsürielnök Kornákur nem ad saját magának fődíjat. Le is vettük volna a fejét érte, bármilyen jó filmmel áll elő (ennek az egésznek viszont veszélye sem állt fenn, tekintve az izlandi film versenyen kívül indult). Én amúgy nem éreztem az északi filmeket ennyire elsöprőnek, de nyilván ez most a divat. Az északi spleen, mélabú. Bár az izlandi film inkább mediterrán életérzést tükröz: bazi nagy viking lagzi.

A ázsiai brutál, meg horror, és efféle filmeket nem néztem meg, majd letöltöm őket a zinternetről, ha még fél év múlva is fekveszarnak tőlük az emberek, a Nem élhetek nélküled és a Gyerekem gyermeke viszont két igen jó kis mozi volt. Ez utóbbi kettő közül bármelyik ugyanolyan joggal érdemelt volna fődíjat, mint az Észak. Nyilván most észak a menő, nem kelet.

Brutáliából azért láttam az osztrák Csontdarálót, amit érdemtelenül hallgatnak agyon (nyilván nem láta senki...), pedig szerény véleményem szerint kitűnő film, brutális és vicces. Ha tavaly a mi szemlénken A nyomozót kajálták, ezt nem értem miért nem. Na mindegy. A dán Cég-film, A jelölt korrekt kis mozi, de láttunk már ilyet, és még fogunk is egy csomót...

Az én fődíjasom az ausztrál invédörsz ród múvi, a Célegyenes lett, amit szintén sikerült mindenkinek agyonhallgatni, pedig sírva röhögött a nézőtér... De hát dél nyilván nem észak. (Pedig ha sokáig megyünk dél felé, rögtön északon is vagyunk...) Az itt nem említett filmek értelemszerűen a futottak még polcon rütyülődnek. (Amit láttam, arról a Titanic 2009 első illetve második részben posztoltam.)

A bejegyzés trackback címe:

https://asanisimasa.blog.hu/api/trackback/id/tr321049483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

verespalne 2009.04.06. 19:20:34

akkor még egyszer: kormakur a versenyprogramból választotta ki a győztes filmet, amelyben értelemszerűen nem szerepelt a sajátja, tehát semmilyen koreográfiában nem fordulhatott volna elő, hogy levesszük a fejét.
a versenyprogramban ez a 8 film szerepelt:
www.titanicfilmfest.hu/2009/versenyfilmek.php

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.04.06. 20:06:29

@verespalne: Na most engem baromira nem érdekel, miből mit választ ki Kormákur, én a saját véleményemet írtam le, szekciók és frakciók nélkül. Továbbá, annyira azért nem vagyok láma, hogy ne gondoljam azt, hogy a zsürielnök csak nem versenyezteti saját filmjét azon a fesztiválon, ahol zsürielnök. Én a néző vagyok, nekem minden film egyforma eséllyel, egy csapatban versenyez, erről írtam. Amúgy, a két ázsiai film akkor is sokkal jobb volt, mint az Észak.

verespalne 2009.04.07. 14:45:25

@efes: "Én a néző vagyok, nekem minden film egyforma eséllyel, egy csapatban versenyez, erről írtam. Amúgy, a két ázsiai film akkor is sokkal jobb volt, mint az Észak."

Világos, nem ezt vitattam, hanem a Kormákur fejét tartalmazó mondat értelmetlenségét.

Sajnos a vitába nem tudok érdemben beszállni, pont az Északot nem láttam.
süti beállítások módosítása