asanisimasa

Anima = lélek, átvitt értelemben: kísértet, szótagolva: asa-nisi-masa, magyarul: kivi-sévér-tevet, ahogy az Fellini 8 és fél című filmjében szerepel. Kérdések, javaslatok, ajánlatok, munka, állás, effélék: efespontasanisimasakukacgmailpontcom . A posztok végén lévő pontozás szimpla tetszési mutató, semmi több. Azt mutatja, hogy az adott film mennyire tetszett. A címkefelhő helyett használd a 'keresés' opciót a jobb oldali oszlopban. Kiválóan működik, ha egy szóra, egy kifejezésre, az adott rendező vagy színész családnevére keresel rá.

Friss topikok

Mi lesz ma a tévében? - Vasárnap

2010.10.17. 10:05 efes

Hát, ma lesz minden, mint a vurstliban. Például a vasálarcos belefojtja a pókembert a forró, folyékony csokimasszába. Az igazi Tessék választani!-műsor azonban csak 21.15-kor kezdődik. A Viasat3-on ekkor indul a Ments meg, Uram!, amiben Sean Penn egy halálra ítélt gyilkost és szexuális erőszaktevőt alakít, aki az ítélet végrehajtására várva egy apácát kér meg arra, hogy legyen a lelki tanácsadója. Az igaz történetet elmesélő filmet Tim Robbins rendezte, melyben felesége, Susan Sarandon, Helen Prejean, az apáca megformálásáért Oscar-díjat kapott. Hát, ha mondjuk a Pókemberről kapcsolunk ide, egy más világba kerülünk e film által. Egy valóban csúnya, gonosz, emberi világba, ahol az igazi hősök sosem azok, akikről azt feltételeznénk.

22.00-kor a TV6-on Woody Allen egyik klasszikusa, A rádió aranykora kezd, melyben a negyvenes évek Amerikájába, egy hamisítatlan brooklyni zsidó családba csöppenünk. Önéletrajzi elemekkel átszőtt őszinte és mulatságos életképek füzére a film, sok korabeli zenével.

Ugyanekkor, szintén 22.00-kor az AXN-nen a Nemzetbiztonság Bt. lesz, mely kivételesen, elsősorban az idétlen, vörös kefebajszot viselő Steve Zahnnak köszönhetően, egy igen vicces baromkodós vígjáték. Én már legalább háromszor végigröhögtem.

Az este legérdekesebb filmje viszont a Dunán lesz, és 22.40-kor kezdődik. A zóna című mexikói dráma a legalább húszmilliós lakosságú Mexikóváros a zűrzavaros, zajos és mindennapos élethalálharcot vívó külvilágtól magas fallal elzárt, gazdagok lakta elitnegyedébe enged betekintést. Egy véletlen balesetnek köszönhetően három éhes srác lóg be ide a külvilágból, hogy megnézzék, mi van a gazdagok hűtőszekrényében. A Rodrigo Plá rendezte filmdráma élesen és szájbarágó moralizálástól mentesen mutatja meg azt a kontrasztot, mely a mai Mexikó (és a világ sok más) kettészakadó társadalmát jellemzi. (Kép a filmből)

Az RTL Klubra 23.30-kor érdemes kapcsolni, amikor az erős szereposztással (pl. Michael Caine, Christopher Walken) futó A kanyaron túl című filmben egy család férfitagjainak három generációja ered az egyik titokzatos sorsú családtag nyomába. Megható lesz és talán mulatságos is.

A Farkas az ajtó előtt (Viasat3, 23.45) nem más, mint Paul Gauguin, a híres festő, az ajtó mögött pedig egy művészetek iránt fogékony, érzékeny kislány, Judit szobája rejtőzik. A film késői időpontban kezdődik, így nyilván mindenki össze tudja rakni a mozaikot. Lesz benne Donald Sutherland és Max von Sydow.

A 0.15-kor, a tv2-n kezdődő, méltán agyondíjazott Tigris és sárkányt már mindenki látta, és ha még fenn bír maradni ilyen késői időpontban, mindenki meg is fogja nézni. repülő hősök, szélesen áradó érzelmek, emberfeletti hősök és gonoszok. Ang Lee ezzel a filmmel egyszer és mindenkorra lefordította, emészthető formába öntötte, egyesek szerint lebutította a balga Nyugat számára a wuxiát. A Nyugat pedig jóízűen megkajálta.

A bejegyzés trackback címe:

https://asanisimasa.blog.hu/api/trackback/id/tr392377690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ChrisDry · http://www.chrisdry.com/ 2010.10.17. 11:12:47

Ments meg uram-ot (6) és a Gauguin (5) filmeket javaslom - én.

GNorton · http://norton.blogol.hu/ 2010.10.17. 11:37:55

Erősítve a vidám vonalat, én a Charlie és a csokigyár mellett szavaznék, no nem mintha az itt felsorolt filmek rosszak lennének. Csak ha már túl sötét lenne az ember kedve a Ments meg uram-tól.

thorvald. 2010.10.17. 13:26:14

Én meg megpróbálkozom egy last minute Mesél a bécsi erdővel. Efes, téged láttalak pénteken a Nemzetiben, vagy csak valakit, aki hasonlít rád?

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.10.17. 15:13:04

@thorvald.: Láthattál a Bodóékon (Peter Handke-Az óra stb.)... Miért nem köszöntél rám? :)

A Mesél a bécsi erdő szerintem jó választás. Olyan jó benne a Buci...:)

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.10.17. 15:31:07

@efes: Szóval, összekevertem a Mesél a bécsi erdőt a Vadászjelenetek Alsó-Bajorországbóllal. Az utóbbiban jó a Buci, a Mesél a bécsi erdőben szvsz nincs is benne. Játsszák még a Mesél a bécsi erdőt?

thorvald. 2010.10.17. 22:54:29

Írtam már egy választ, csak nem működik rendesen nálam az internet, úgyhogy eltűnt.

Igen, a Handkén voltam. Azért nem mentem oda hozzád, mert nem is voltam biztos benne, hogy te vagy az, másrészt mivel először voltam abban a színházban, el voltam foglalva az épülettel. Neked tetszett a darab? Szerintem jó volt, egyedül az operabetétes részt nem tudtam mihez kötni. Maradtál a közönségtalálkozón? Én elmentem, de érdekelne, mit mondtak ott.

Közben sikerült a bécsi erdő, Buci helyett Ervinnel, de nem ő volt a legjobb, hanem Lázár Kati és Bezerédi Zoltán, örültem, hogy két egykori kaposvári színész is játszott benne. Most olvastam egy kritikát, ahol azt írták, hogy a darab jó volt, de nem kiugróan felejthetetlen. Ezzel egyetértek, nem éreztem gyomorbavágást a végén, pedig edzettem magam, de lehet, hogy az volt a baj, hogy összekevertem egy olyan történettel, ahol az apa eladja a halott gyerekét, és ezért nekem hirtelen lett vége. De ez csak problémacsinálás, jó rendezés volt, vicces volt, amikor kellett, vagy inkább kínokban röhögős. Novemberben még kétszer lesz, megnéztem.

thorvald. 2010.10.17. 22:57:17

Ja, most nézem csak, hogy alakítottak a bemutató óta a rendezésen, az eredetiben Rezes Judit volt a női főszereplő (ebben Tenki Réka), és olyanokat is írnak a kritikákban, amik nem voltak a darabban (vagy csak extrém gyorsan felejtek).

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.10.18. 09:18:37

@thorvald.: Ja, te akkor a Katonában nézted a Bécsi erdőt...Azt nem láttam. Ment a Nemzetiben is, az meg nem volt jó. Viszont a nemzetiben feltétlenül nézd meg, ha tudod, a Vadászjeleneteket, mert az viszont tényleg jó. Az úgy néz ki, hogy körülötted zajlik a darab, a nézők ülnek középen, ilyen zsákokon, a színészek pedig körbe, fejük felett játszanak - maga a darab pedig brutál.

A Bodóék nekem most nem tetszettek annyira - a közönséggel ellentétben. Bodót én amúgy zseninek tartom, ebben az előadásban is pazar ötletek voltak, szinte minden pillanatban, csak itt úgy érzem, már túl sok is volt belőlük. Elveszett a gondolat a formában, ha volt benne egyáltalán - még ez sem derült ki számomra. Bodó humorát egyébként is csak korlátozott mértékben vagyok képes elviselni, itt sok volt. A filmes eszközök színpadon való megjelenése már kicsit lerágott csont, sokat, sokszor láttunk már ilyet, itt ráadásul nem igazán láttam indokoltnak, bár az igaz, hogy virtuóz módon lett megoldva. Színészekről nincs mit beszélni, hiszen nem voltak - egyedül a Wéber Kata énekteljesítménye volt értékelhető, de én sem igazán értettem, mi ez. Salzburg, na ja.

Van egy Bodó-rendezés, ami talán még megy a Katona Kamrában, a Ledaráltak, eltűntem. Ahhoz képest ez a darab például gyakorlatilag nulla. De amúgy jó volt Az óra.., csak Bodóhoz képest volt üres, kevés. Nekem. De a közönség tombolt.

thorvald. 2010.10.18. 15:39:34

A Vadászjeleneteket már rég kinéztem magamnak, de hamar elfogynak a jegyek, meg én nem nagyon szeretem előre megtervezni a programot (ami az ilyen előadásoknál nem árt, ugye). Másik ilyen kinézett nemzetis darab a Jég.

Nekem a kamerás megoldás az újdonság varázsaként hatott, mivel először láttam "filmet a színházban" :) (Vagyis nem, de a Naphosszat a fákon nem volt annyira jó) A darabot úgy fogtam fel, mint azt az elcsépelt filmes megoldást, ahol a film végén kiderül, hogy a film 90%-a álom volt. Persze itt nem álom volt, inkább valami mi lenne, ha. A darab eleji kavarodás meg a végén a felsorakozás közt eltelt időnek két fajtája van, az egyik, ami racionális, néhány perc, amíg a tér egyik sarkából eljutsz a másikba, a másik ennek a kitágított változata, ez csap át irracionálisba, néha groteszkbe vagy szürreálisba. Ez mutatja meg, mi lenne, ha a bedobozolt kis életek érintkeznének egymással, motívumszerűen ismétlődve. A kézikamera meg a leskelődést, a dobozeffektust erősíti. Legalábbis én ezt hámoztam ki az előadásból.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.10.18. 16:32:12

@thorvald.: Akkor te többet hámoztál ki, mint én..:) A Jég is jó, nézd meg. Sajnos a színház az ilyen, azt bizony előre kell szervezni, ezt a békát le kell nyelni, mert különben kimaradsz belőle. Viszont így becsúszhat az is, hogy nem vagy megfelelően ráhangolódva az adott előadásra. Ez a pénteki Bodó nekem ilyen gyors döntés volt - nem is jött be. Pontosabban, nem annyira, mint a tomboló közönségnek.
süti beállítások módosítása