asanisimasa

Anima = lélek, átvitt értelemben: kísértet, szótagolva: asa-nisi-masa, magyarul: kivi-sévér-tevet, ahogy az Fellini 8 és fél című filmjében szerepel. Kérdések, javaslatok, ajánlatok, munka, állás, effélék: efespontasanisimasakukacgmailpontcom . A posztok végén lévő pontozás szimpla tetszési mutató, semmi több. Azt mutatja, hogy az adott film mennyire tetszett. A címkefelhő helyett használd a 'keresés' opciót a jobb oldali oszlopban. Kiválóan működik, ha egy szóra, egy kifejezésre, az adott rendező vagy színész családnevére keresel rá.

Friss topikok

Mit nézzünk ma a tévében? - Csütörtök

2011.01.13. 08:53 efes

A TCM ma megint erőset dob 21.00-tól, egy korai, 1969-es Coppola-opuszt vetít. Az esőemberek címmel, mely nem véletlenül hajaz a közismert Dustin Hoffmann-féle esőemberre, mondom ezt a priori. Itt is hasonló problémáról lesz szó, egy szabadságra vágyó fiatal nő véletlenül kapcsolatba kerül egy fiúval, aki mentálisan retardált - vajon mit kezdenek egymással? Francis elmeséli.

Eközben a Dunán két számomra meghatározóan fontos film fog futni. Keith Floyd (kép) sajnos már nincs köztünk, főzőműsorai azonban meghatározóak az én konyhabeli működésemre is (garlic, more garlic, chili, more chili - két korty között). 20.40-től spanyolországi kalandjai kezdődnek, sajnos a mára szintén örök hiányzó Végvári Tamás tolmácsolásában. Utána egy ősrégi thriller, Henri-Georges Clouzot Ördöngösök című filmje következik (21.35-kor), mely az egyik alapvető, meghatározó filmélményem. Még ma is mirelit zöldborsók gurigáznak a hátamon, ha belegondolok, mit éltem át e film alatt, kb. 16 évesen, egy vasárnap délutáni filmtörténeti filmklubban (hja, mik is voltak még abban az átkos barakkban...). Ahogy néztem tegnap az előzeteset, a film minősége mára erősen megkopott (én tűéles, raszteres fekete-fehér képekre emlékszem), de azt hiszem, tartalmilag ma is hibátlan. Legalább olyan műfaji alapvetés, mint Hitchcock Psychója.

Az örök helyettes film+ egy Brett Easton Ellis-adaptációval készült mára. Az informátorok 22.55-kor kezd, sok híres színésszel, én valamiért azonban kevésbé lelkesedem. Sem a film nem tetszett igazán, az irodalmi alapanyagtól sem estem hanyatt... Mindenesetre, én szóltam.

A bejegyzés trackback címe:

https://asanisimasa.blog.hu/api/trackback/id/tr352580484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mugli 2011.01.13. 13:55:49

Szerintem az Autonómián az esti dokumentumfilm jó témát dolgoz fel. Megnézem mi sül ki belőle.
port.hu/orult_szerelem_ez/pls/fi/films.film_page?i_topic_id=2&i_film_id=99907&i_city_id=-1&i_county_id=-1

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.01.13. 14:50:02

@Mugli: Igen, azt láttam régebben. Érdekes és jó film, meglehetősen semleges nézőpontból.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.01.13. 14:53:13

@efes: ...vizsgál egy eléggé tabunak számító kérdést, a papok házasságát. Érdekes dolgokat mondanak a filmben szereplők...
süti beállítások módosítása